ANUNTURIGRATIS
Anunturi gratis gratuite locale vanzari cumparari inchirieri auto autoturisme second hand autobasculante camioane case vila apartamente patru trei doua camere garsoniera terenuri electronice electrocasnice telefoane aer conditionat bilete de avion sejururi gratuite matrimoniale propuneri afaceri banca banci calcul rate credit dobanda asigurari
Lista Forumurilor Pe Tematici
ANUNTURIGRATIS | Reguli | Inregistrare | Login

POZE ANUNTURIGRATIS

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexyindianca Profile
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 53 ani
ANUNTURIGRATIS / INFORMATII UTILE / Contractul cu Bechtel ar putea fi REZILIAT  
Autor
Mesaj Pagini: 1
zoso
Ziarist

Din: Babilon
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 8
Un proiect de memorandum destinat premierului prezinta argumentele rezilierii contractului cu Bechtel. Nimeni de la Transporturi nu isi asuma paternitatea documentului.

Coperta draftului de memorandum
Proiectul de memorandum a fost realizat in luna iunie a acestui an si face o trecere in revista atit a aspectelor financiare ale contractului semnat cu firma americana Bechtel, cit si a posibilelor solutii pentru iesirea din impasul financiar in care este proiectul. Autorul acestuia, Ministerul Transporturilor, cere majorarea sumelor aprobate de Guvern pentru realizarea celor doua tronsoane de autostrada aflate in lucru (aproximativ 110 kilometri) si supune atentiei Executivului efectele unei posibile rezilieri a contractului cu firma americana pentru celelalte sase tronsoane, cu o lungime de 300 de kilometri. Documentul, care are 14 pagini, poarta antetul Ministerului Transporturilor, are caseta de rigoare in care premierul Tariceanu urmeaza sa-si puna semnatura, iar in final prevede ca semnatari pe ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, pe secretarul de stat, Septimiu Buzasu etc.

La capitolul „Propuneri supuse aprobarii“, memorandumul afirma ca „ar exista solutia ca, din cele opt sectoare, doua (sectoarele 2B si 3C, la care Bechtel lucreaza in prezent - n.r.) sa ramina in executie la Bechtel, iar celelalte sase sectoare sa fie acordate prin licitatie la sase firme care sa inceapa executia la inceputul anului 2010 si sa termine tot la sfirsitul anului 2013“. Contractul initial semnat cu firma americana prevedea incheierea lucrarilor in anul 2012, insa, pentru ca 2005 a fost un an mort pentru contract, acesta fiind renegociat, termenul a fost prelungit pentru 2013. Potrivit contractului initial, partea romana este obligata strict sa construiasca cu firma americana Bechtel tronsoanele 2B si 3C, urmind ca pentru celelalte portiuni sa poata decide angajarea altor firme, dar numai dupa scurgerea unei perioade de doi ani de la notificarea acestei intentii.

Socotelile facute de autorii documentului prevad o economie de 1,017 miliarde de euro, in ipoteza in care celelalte sase tronsoane ar fi facute de alte firme decit Bechtel. Acesteia i s-ar adauga o alta rezultata ca urmare a faptului ca in noile contracte cheltuielile cu eliberarea amplasamentelor, cu dotarile si constructiile necesare autostrazii ar trece in sarcina noilor constructori. In contractul cu Bechtel, aceste cheltuieli pica in sarcina statului roman.

In pofida cresterii masive a preturilor la materialele de constructie necesare, din 2004 pina in prezent, cele sase tronsoane, daca ar fi licitate acum, ar fi mai ieftine, se arata in document. Aprecierea se bazeaza pe luarea in considerare a pretului care va fi platit de stat pentru construirea celor 19 kilometri de autostrada intre Bucuresti si Moara Vlasiei, al carei contract a fost semnat recent. Daca ar fi licitata acum, portiunea Brasov-Fagaras ar costa 504 milioane de euro, fata de 519 milioane de euro - valoarea actualizata pentru 2013 in contractul cu Bechtel -, iar Fagaras-Sighisoara, 494 milioane de euro, fata de 637 milioane de euro, tot la nivelul anului 2013. Diferentele sint si pentru celelalte tronsoane. Existenta diferentelor este explicata prin faptul ca valoarea estimata initial pentru autostrada si aprobata de Guvern, de 2,24 miliarde de euro, fara TVA, creste la 3,52 miliarde de euro, daca se iau in considerare proiectele tehnice exacte, si la 5,2 miliarde euro, daca se aplica indicii de indexare a preturilor conveniti cu Bechtel.

Pasajul din memorandum care se refera la reziliere

CNADNR nu contesta existenta documentului, dar ii minimizeaza importanta. Mihai Grecu, director general CNADNR, recunoaste ca i-a fost inaintata o astfel de hirtie, dar spune ca nu a bagat-o in seama si nu a trimis-o mai departe ministrului, deoarece era „puerila“. „Nu ai cum, reziliind contractul, sa apara economii. S-a luat prost in considerare unul dintre tronsoanele de autostrada dintre Bucuresti si Ploiesti, deoarece valorile de acolo, de 200 de milioane de euro, vor ajunge la 400 de milioane de euro“, spune acesta. Chestionat asupra prezentei antetului ministerului pe proiectul de memorandum care nu ar fi decit o hirtie de uz intern a CNADNR, directorul general a afirmat ca „oricine poate descarca de pe Internet si poate copia sigla ministerului“. Lucru putin probabil insa, pentru ca documentul contine date tehnice care nu puteau fi scrise decit de expertii de la Transporturi. La rindu-i, Oana Stanciulescu, un consilier al ministrului Orban, neaga faptul ca acesta ar fi primit proiectul unui astfel de memorandum.

    *
      Orban a negat in „Academia Catavencu“

    „Academia Catavencu“ a fost prima publicatie care a mentionat existenta unui proiect de memorandum in care este mentionata posibilitatea rezilierii contractului cu Bechtel. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, nu a recunoscut niciodata existenta documentului respectiv. „Niciodata nu am luat in calcul posibilitatea rezilierii contractului sau a atribuirii celorlalte tronsoane catre alti constructori. Eu incerc sa pun in practica contractul, fara sa mai comentez cum e“, a declarat Orban, potrivit saptaminalului „Academia Catavencu“.

contractul bechtel putea reziliat proiect memorandum destinat prezinta rezilierii bechtel. nimeni Ziarist

47.7KB


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la